środa, 17 stycznia 2024

 

REGULAMIN REKRUTACJI

 do Niepublicznego Przedszkola Sióstr Salezjanek
w Środzie Śląskiej

 

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 59 z późn. zm.)

Statut Niepublicznego Przedszkola Sióstr Salezjanek w Środzie Śląskiej

§ 1.

Informacje ogólne o przedszkolu

1.    Organem prowadzącym przedszkole jest Zgromadzenie Córek Maryi
Wspomożycielki (Siostry Salezjanki) Inspektoria Wrocławska we Wrocławiu.

2.    Przedszkole, jest przedszkolem dostępnym dla wszystkich dzieci, które pragną
w nim realizować swoją edukację i dla rodziców, którzy akceptują Statut,
a w szczególności dostępne jest dla dzieci, które doświadczają różnych form
ubóstwa. Przedszkole prowadzi:

a) wychowanie przedszkolne dzieci w wieku 2,5 - 7 lat

b) obowiązkowe roczne przygotowanie przedszkolne.

3.    Przedszkole realizuje wychowanie przedszkolne według programów uwzględniających podstawę programową wychowania przedszkolnego, zgodnie ze swym
charakterem.

4.    Przedszkole jest przedszkolem katolickim, którego całokształt działalności opiera się
na personalistycznej koncepcji człowieka, systemie wartości chrześcijańskich
głoszonych przez Kościół katolicki oraz systemie wychowawczym św. Jana Bosko.

5.    Metodę pracy wychowawczej określa tzw. System Prewencyjny św. Jana Bosko,
służący wyposażeniu dziecka w umiejętności, które zabezpieczyłyby je i uchroniły przed różnymi negatywnymi rozwiązaniami w jego przyszłym, dorosłym życiu.

6.    Zadaniem wszystkich pracowników przedszkola jest stwarzanie rodzinnej, ciepłej atmosfery, sprzyjającej właściwemu rozwojowi dziecka, aby w myśl zasady
św. Jana Bosko formowało się na
dobrego chrześcijanina i uczciwego obywatela.

7.    Jednym z ważnych celów przedszkola jest budowanie razem z rodzicami wspólnoty wychowawczej. Tworzenie tej wspólnoty dokonuje się we współpracy i zbieżności działań, dopomagając w zrozumieniu własnej odpowiedzialności i stopniowego dojrzewania do konsekwentnych wyborów wychowawczych.

8.    Przed podjęciem decyzji przez rodziców o ubieganiu się o miejsce dla dziecka
w przedszkolu, winni oni zapoznać się ze statutem i regulaminami przedszkola,
by decyzję o wyborze przedszkola podjąć świadomie.

§ 2.

Przebieg zapisu do przedszkola

1.    Zapisy do przedszkola rozpoczynają się w pierwszym dniu roboczym miesiąca lutego w bieżącym roku rozpoczynającym przez dziecko wychowanie przedszkolne.

2.    Zapisy do przedszkola są dwuetapowe:

1)      W I etapie dokonuje się tylko formalnego zapisu wszystkich zgłaszających się dzieci.

a)      Przyjmowanie dzieci rozpoczyna się na podstawie Karty zgłoszenia dziecka, którą należy pobrać w placówce, wypełnić i złożyć w przedszkolu,

b)      Zapisy do przedszkola odbywają się w godzinach pracy placówki.

2)      W II etapie komisja rekrutacyjna przeprowadza rekrutację zapisanych dzieci według ustalonych kryteriów.

§ 3.

Kryteria przyjęcia dziecka do przedszkola

1.    Ze względu na brak obwodu przedszkole posiada 100% wolnych miejsc.

2.    O przyjęciu dziecka do przedszkola decyduje następująca punktacja:

 

Lp.

Kryteria

Wartość punktowa

1

Rodzice pracujący zawodowo

1/2

2

Samotne wychowywanie dziecka w rodzinie

1

3

Dziecko objęte pieczą zastępczą

1

4

Dziecko adoptowane

1

5

Rodzeństwo dzieci już uczęszczających do przedszkola

2

6

Dziecko: pracowników przedszkola

2

7

Dziecko rodziców deklarujących potrzebę
wychowania katolickiego i zapewniających
o współpracy na tej płaszczyźnie

do 10

8

Rozmowa wstępna z dyrektorem przedszkola

do 10

 

3.    W przypadku, gdy o ostatnie miejsce na liście ubiega się większa liczba
kandydatów, którzy osiągnęli tę samą liczbę punktów w postępowaniu
kwalifikacyjnym, o przyjęciu decyduje data wpływu wniosku o przyjęcie dziecka.

§ 4.

Harmonogram rekrutacji

Data

Czynność rekrutacyjna

od pierwszego dnia roboczego
miesiąca lutego

Zapisy wszystkich chętnych dzieci do przedszkola zebranie wszystkich wniosków o przyjęcie do przedszkola

pierwsze dni miesiąca marca po wcześniejszym ogłoszeniu daty podania do publicznej wiadomości listy dzieci przyjętych do przedszkola

Obrady komisji rekrutacyjnej

Podanie do publicznej wiadomości listy dzieci przyjętych do przedszkola.

Zawiadomienie o przyjęciu dziecka do Przedszkola poprzez rozmowę telefoniczną lub sms.

Podpisanie przez rodziców dziecka przyjętego oświadczenia woli uczęszczania do oddziału przedszkolnego

maj - czerwiec

Zebranie organizacyjne dla rodziców dzieci nowoprzyjętych

czerwiec - lipiec

Dzień otwarty dla rodziców i dzieci nowoprzyjętych

 

§ 5.

Komisja rekrutacyjna i jej zadania

1.    W skład komisji rekrutacyjnej wchodzi : dyrektor przedszkola przewodniczący komisji, nauczyciel przedszkola.

2.    Do zadań komisji rekrutacyjnej należy w szczególności:

1)      ustalenie i podanie do publicznej wiadomości uszeregowanej alfabetycznie listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych lub informacji o liczbie wolnych miejsc. Listy powinny być umieszczone w widocznym miejscu
w siedzibie przedszkola. Na listach umieszcza się datę podania do publicznej wiadomości opatrzoną podpisem przewodniczącego komisji rekrutacyjnej,

2)      ogłoszenie terminu i formy rekrutacji uzupełniającej,

3)      rozstrzyganie wniosków rodziców dzieci nieprzyjętych do przedszkola.

§ 6.

Procedura odwoławcza

1.      W terminie 3 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych, rodzic kandydata może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia.

2.      W terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku komisja rekrutacyjna sporządza uzasadnienie. Uzasadnienie powinno zawierać przyczyny odmowy przyjęcia,
w tym najniższą liczbę punktów, która uprawniała do przyjęcia, oraz liczbę

punktów, którą kandydat uzyskał w postępowaniu rekrutacyjnym.

3.      W terminie 3 dniu od otrzymania uzasadnienia rodzic kandydata może złożyć do dyrektora odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej.

4.      W terminie 7 dni od otrzymania odwołania dyrektor jest obowiązany rozpatrzyć odwołanie.

5.      Rozstrzygnięcie odwołania przez dyrektora przedszkola jest ostateczne.

§ 7.

Postanowienia dodatkowe

1.      Ze względu na charakter przedszkola pozostawia się 3 miejsca w gestii
Dyrektora Przedszkola dla dzieci znajdujących się w trudnej sytuacji losowej.

2.      Jeśli podczas roku szkolnego z przedszkola odejdzie wychowanek, można
przyjąć na jego miejsce nowe dziecko.

§ 8.

Postanowienia końcowe

1.      Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.02.2024 r.

2.      Regulamin może ulec zmianie po zatwierdzeniu Organu Prowadzącego
Przedszkole.

 

 

 

Regulamin jest dokumentem wewnętrznym. 

Korzystamy z niego na terenie placówki.

Publikowanie jego treści poza przedszkolem jest zabronione.